Kuvaa elämää – älä onnettomuuspaikkaa -hankkeessa lisättiin ihmisten tietoisuutta onnettomuuspaikkojen kuvaamisen riskeistä digitaalisen mediakampanjan avulla. Hankkeessa tuotettiin neljä versiota kampanjavideosta, kolme kampanjakuvaa, yleishyödyllinen tietoisku televisiolevitykseen, kaksi radiomainosta, viisi yhteistä sosiaalisen median julkaisua, kolme yhdelle kampanjakumppanille räätälöityä sosiaalisen median julkaisua sekä kaksi yhteistä mediatiedotetta.
Mediakampanja tavoitti kesä-heinäkuussa 2022 jopa yli puolet suomalaisista. Radion ja sosiaalisen median yhteenlaskettu tavoittavuus kampanja-ajalta on 3,5 miljoonaa vastaanottajaa.
Radiomainoksista toinen mukaili sosiaalisessa mediassa käytetyn kampanjavideon täysversiota ja toinen oli tietoiskumaisempi kokonaisuus. Molemmat kuuluivat kaikilla Suomen kaupallisilla radiokanavilla.
Sosiaalisessa mediassa maksetut julkaisut keräsivät yli 600 000 näyttökertaa ja tavoittivat 340 000 henkilöä. Erityisesti kampanjan videosisältö toimi mainoksissa hyvin, sillä mainoksen katsojista 13 % katsoi videon yli puoleen väliin ja 4 % ei ohittanut mainosta ennen sen loppua. Eri organisaatiot tekivät julkaisuja Facebookissa ja Instagramissa lähes 100 ja julkaisut keräsivät 850 jakoa muille sivuille. Tavoittavuus oli lähes puoli miljoonaa henkilöä.
Journalistisessa mediassa kampanjaan liittyvät mediatiedotteet saavuttivat 29 läpimenoa. Onnettomuuspaikkojen kuvaamisesta uutisoivat kesä-heinäkuussa esimerkiksi MTV Uutiset, Ilta-Sanomat sekä Kaleva.
Kampanjavideo sai televisio-aikaa Ylen kanavilla yleishyödyllisen tietoiskun muodossa. 30-sekuntista kampanjavideota esitettiin televisiossa viikolla 26. Television kautta saatua tavoittavuutta ei ole laskettu mukaan aiemmin esitettyihin lukuihin.
Edellisessä osiossa kuvatun mediakampanjan lisäksi hankkeessa tuotettiin jokaiselle pelastuslaitokselle jaettu materiaalipaketti. Materiaalipakettiin tuotettiin yhteensä 2 676 ajoneuvoihin kiinnitettävää Kuvaa elämää – älä onnettomuuspaikkaa -tarraa suomeksi ja ruotsiksi. Lisäksi pelastuslaitoksille valmisteltiin sisäinen infoaineisto, joka sisälsi kampanjan perustiedot diaesityksenä, ydinviestit tiivistettynä hissipuheeksi, ohjeet tarran kiinnittämiseen ja mahdolliseen poistoon sekä Tieliikennepelastamisen kehittäminen Suomessa -hankkeen valikoituja koulutusmateriaaleja.

