Paloturvallisuusviikkoa vietettiin 21.11.–1.12.2020. Paloturvallisuusviikko koostui Päivä Paloasemalla -tapahtumasta, Palometristä, Palovaroitinpäivästä sekä monipuolisesta media- ja someviestinnästä. Paloturvallisuusviikon teemana oli ikäihmisten kodin paloturvallisuudesta huolehtiminen. Sloganina oli Palo hallussa, jonka avulla työikäisiä ihmisiä ja ikäihmisten parissa työskenteleviä kehotettiin kiinnittämään huomiota paloturvallisuuteen.
Koronavuonna 2020 teemaviikon perinteisesti aloittanutta Päivää Paloasemalla vietettiin virtuaalisesti. Virtuaalipaloasema oli avoinna 21.11.–6.12. Asemalla vieraili noin 123 000 vierasta. Asemalla oli mm. kodin turvatarkastus, alkusammutusta ja paloaseman toimintaan tutustumista. VR-paloaseman kävijöistä yli 40 prosenttia ei ole käynyt perinteisessä Päivä Paloasemalla -tapahtumassa. Virtuaalinen asema tavoitti siis paljon eri henkilöitä kuin avoimien ovien tapahtumat.
Palometri oli mukana parin edellisen vuoden tapaan vuorovaikutteisena testinä. Teemana olivat paloturvallisuusasiat mummolassa. Palometriin osallistui noin 20 000 henkilöä.
Palovaroitinpäivänä tuotiin monipuolisesti esiin asioita palovaroittimista. Yleisöä muistutettiin palovaroittimien kunnossapidosta ja uusimisesta 5–10 vuoden välein. Viestintää oli myös älypalovaroittimista. Palovaroitinpäivän yhteydessä oli vähävaraisille jaossa palovaroittimia Päijät-Hämeessä. Valtaosa varoittimista jaettiin Operaatio Avoimien Ovien ruokakassijakelun yhteydessä. Osa varoittimista jaetaan koronarajoitusten takia vasta kevätkaudella 2021.
Mediakampanjassa haastettiin kantamaan huolta lähipiirin ikäihmisten paloturvallisuudesta. Päämediakanavina olivat MTV, Radio Nova ja sosiaalisen median keskeiset kanavat. Sosiaalisessa mediassa Paloturvallisuusviikko julkaisi sisältöjä tiuhaan. Näyttää siltä, että muut toimijatkin ovat jakaneet entistä aktiivisemmin kampanjan sisältöjä. Kentällä kehitettiin myös omia toimintoja. Kaikkiaan Paloturvallisuusviikko sai 43 750 000 kontaktia, mikä oli yli tavoitteen (40 milj.).
Paloturvallisuusviikon aiheet näkyivät myös uutisoinnissa. Saavutuksena voi pitää sitä, että paloturvallisuus nousi teemaviikon aikana kolme kertaa Iltalehden nettietusivulle.
Kyselytutkimuksen mukaan Paloturvallisuusviikon huomasi noin 32 prosenttia vastanneista, mikä on 4 prosenttiyksikköä vähemmän kuin vuotta aikaisemmin, mutta hyvä tulos verrattuna kampanjoihin yleensä. Kampanjan huomanneista hieman suurempi osuus ryhtyi paloturvallisuutta lisääviin toimenpiteisiin Paloturvallisuusviikon innoittamana kuin vuotta aiemmin: 14 % v. 2020, 10 % v. 2019.