NouHätä!-kampanja järjestettiin kampanjakaudella 2020-2021 25. kerran. Kampanjan toteutti Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö yhteistyössä pelastuslaitosten, koulujen, opetushallituksen, sisäministeriön, Pelastusopiston, pelastusliittojen, Suomen Palopäällystöliiton ja Suomen Nuorisovaltuustojen liiton kanssa. Kampanjakautta leimasi keväällä 2020 alkanut maailmanlaajuinen koronapandemia.
NouHätä!-kampanjan pitkän aikavälin tavoitteena on lisätä nuorten turvallisuuspääomaa. Tavoitteeseen pyritään tavoittamalla kaikki kahdeksasluokkalaiset ja tarjoamalla hyviä ja tasalaatuisia opetusmateriaaleja kouluille ja pelastustoimelle. Kampanjakaudelle 2021 oli asetettu tavoite 100 % koulujen osallistumisaktiivisuudesta. Pedagogisena tavoitteena kampanjalle oli asetettu opetuksen ja opetuksessa käytettävien materiaalien entistä suurempi tasalaatuisuus.
Kaudella 2020-2021 NouHätä!-kampanjaan osallistui 525 koulua. Koronapandemia vaikutti koulujen osallistumisaktiivisuuteen, sillä koulujen määrä laski edellisestä kampanjakaudesta 43:lla. Koulujen alueellinen osallistumisaktiivisuus vaihteli 43 % ja 100 % välillä. Kolmella pelastustoimen alueella päästiin täyteen sataan prosenttiin. Oppilaita kampanjaan osallistui lähes 46 000, joka on noin 75 % ikäluokasta. Kampanja on 25 vuoden aikana tavoittanut noin 805 000 yläkoululaista. NouHätä! on yksi Suomen suurimmista yhdelle peruskoulun ikäryhmälle vuosittain toteutettavista kampanjoista.
Kaudella 2021 opetusmateriaalien sisältöjä täsmennettiin ja tarkistettiin saadun palautteen perusteella. Kampanjan verkkosivuilta löytyvät verkkotehtävät tarkistettiin ja ajantasaistettiin. Kampanjan mediasisällöt tarkistettiin ja päivitettiin tarpeellisin osin ja verkkosivujen saavutettavuutta parannettiin. Yhteistyössä Satakunnan pelastuslaitoksen kanssa toteutettiin valtakunnallinen virtuaalioppitunti, johon kouluilla oli mahdollisuus osallistua.
NouHätä!-lähettilästoimintaa jatkettiin. Koronapandemian johdosta fyysiset tapaamiset siirtyivät verkkoon. Suunnitellut sivistystoimen ja pelastustoimen yhteiset tapaamiset eivät toteutuneet kokoontumisrajoitusten takia. Lähettilästoiminnan tueksi järjestettiin kaksi virtuaalista yhteyshenkilötapaamista.
NouHätä!-kilpailut toteutettiin kokonaisuudessaan digitaalisesti koropandemiasta johtuneiden rajoitustoimenpiteiden takia. Kilpailukokonaisuus muutettiin kasivaiheiseksi. Karsintavaiheeseen osallistui 6 258 oppilasta, eli 2086 joukkuetta, joka on lähes tuplasti enemmän, kuin aikaisempien vuosien karsintakilpailuissa. Loppukilpailuun osallistui jokaisen pelastustoimialueen paras joukkue. Voittajaksi selviytyi Myllytullin koulu Oulusta.

Pelastuslaitoksille ja kouluille viestittiin suoraan sähköpostein ja uutiskirjein. Opettajille kohdistettiin viestintää myös sosiaalisen median sekä digitaalisen markkinoinnin kautta. Nuorille viestittiin pääasiassa sosiaalisen median kanavien kautta. Verkkosivut toimivat ajankohtaisen tiedon lähteenä. Kampanjan viestinnän osalta ja erityisesti sosiaalisen median osalta tehtiin yhteistyötä mainostoimisto Revoltti Experiencen kanssa. Kampanjan viestiä toivat esiin kaksi somevaikuttajaa, Joalin Loukamaa ja Paqpa.
Kampanjan toteutumista seurattiin pelastustoimelle ja kouluille toteutetuilla kyselyillä. Pelastustoimelle tehdyn kyselyn perusteella pelastuslaitosten ja -liittojen toimijat ovat kampanjan toteutustapaan tyytyväisiä. Opettajatkin pitivät kampanjan toteutustapaa yleisesti toimivana, myös kampanjan materiaaleja pidettiin hyvinä. Yhteisenä toiveena kuitenkin on, että jatkossa kilpailutoiminta toteutetaan fyysisinä tapahtumina.